STÍLUSOS FÉRFI

márc 17, 2020 | Blog, Fashion

Igen, tudom, méltatlanul kevés szó esik a férfiakról a blogon, éppen ezért úgy döntöttünk, ideje ezen változtatni. Stílustanácsadó lévén, mivel is kezdhetném a teremtés koronáiról való értekezést, mint általánosságban a divathoz, stílushoz való viszonyukkal.

Magyarországon – bár sok változás következett be az elmúlt években, hiszen betört a fast fashion árudömpingje, és a fiatal generációk már a social médián, Pinteresten, influencerek divat anyagain szocializálódnak -, még mindig többségben vannak a funkcionálisan öltözködők. Ez alatt azt értem, hogy nekik mindegy mi van rajtuk, csak fedje valami a testüket, természetesen az időjárás függvényében. Valahogy az öltözködést elsősorban mindig a nők privilégiumának tekintették, ahogy a kifinomult ízlést is. Arról sem szabad megfeledkeznünk, hogy kétségtelen tény, a nők számára sokkal nagyobb a választék, ami által változatosabban tudnak öltözni, a kreatívabbak pedig vegyíteni a különböző stílusirányzatok alapelemeit. Nem véletlenül van ez így, hiszen a divatot faló, fizetőképes keresletet ők teszik ki, és az impulzív vásárlás is sokkal jellemzőbb rájuk. Gondoljunk csak arra, hogy ha egy nőnek rossz kedve van, vásárol,ha jó kedve van, vásárol, egyszerűen így vagyunk összerakva.

Na de térjünk vissza a férfiakra!

Sajnos manapság még mindig sok helyen látni rövid ujjú ingben, atlétában, fehér zokniban férfiakat, bár talán a fővárosra egyre kevésbé jellemző. Nekünk, stílustanácsadóknak igenis felelősségünk van abban, hogy ez a trend megforduljon, illetve az igény feltámasztására, még akkor is, ha személy szerint én azt gondolom, hogy az első és legfontosabb hatást gyermekkorban a szülői házból kapjuk meg.

LÁSSUK MILYEN SZEMPONTOK ALAPJÁN ÖLTÖZKÖDÜNK?

Ebben a tekintetben nincs lényeges különbség a nők és a férfiak között, hiszen elsősorban az életvitelünk, munkánk, szabadidőnk milyensége határozza meg a ruhatárunk alap darabjait. Nyilván más lesz a top menedzsernek, más egy személyi edzőnek, egy GLS futárnak, egy diáknak, vagy adott esetben egy DJ-nek, orvosnak az alapruhatára.

Tinédzserként abszolút meghatározza az öltözködést az, hogy milyen szubkultúrához tartozunk, vagy szeretnénk tartozni, milyen zenei irányzatokat kedvelünk, kedvenc sztárunk milyen ruhadarabokat visel…aztán ezeket jó esetben szépen lassan kinövi az ember.

Tapasztalataim alapján, úgy látom, hogy míg a fiatalabb korosztályt ma már nem fárasztja a vásárlás, sőt mi több a fiúk is élvezik a dolgot, az idősebbeknél, még mindig inkább a feleség, barátnő öltözteti élete párját, ő meg készségesen felveszi amit kap. Vagy nem.

Természetesen a pénztárca vastagsága is jócskán meghatározza az öltözködéshez való viszonyt. Tehetősebbeknél státusz szimbólumként jelenik meg, hogy milyen designer logóval ellátott darabot visel az úriember, ahogy az is, milyen autóból száll ki, milyen órát hord. Ezek a tényezők még egy tárgyalás kimenetelét is befolyásolhatják.

És bár tisztában vagyok ezekkel a dolgokkal, mégis úgy gondolom, a stílusos, ízléses öltözködés nem pénzkérdés, ellenben tanulható, fejleszthető. Ha a business lookról beszélünk, annak például megvannak az írott és íratlan szabályai.

A street wear irányzatok közül sem túl bonyolult a választás, ha a férfiember tisztában van alkati sajátosságaival, esetleg a színtípusával is. Ha nem, az sem baj, sosem kellemetlen segítséget kérni. A jó hír az, hogy egyre több férfi él is a lehetőséggel. A lényeg, hogy az igénytelenséget, nemtörődömséget száműzzük, hiszen lehet egyszerűen, de ízlésesen öltözni, a fast fashion üzletekből is, megtalálni azokat darabokat, amik a habitusnak megfelelnek, kényelmesek, és a komfort zónán belül maradnak.

Innen folytatjuk, érkeznek tehát a blogra is a férfias anyagok, mutatunk pár ötletet.

Patri