Nagyon készültem erre a fotózásra, mert Anita volt oly’ kedves, hogy meghívta a szuper sminkes barátnőjét, hogy segítsen nekünk egy kicsit a beauty poszt elkészítésénél.
Ahogyan a legtöbben, én is megnéztem már számtalan smink videót, persze, hogy próbáltam ellesni néhány trükköt, de mégiscsak úgy az igazi a tanulás, ha munka közben, élőben leshetjük el a fortélyokat. Nem igaz? Aki ismer, tudja, hogy nem szoktam túlzásba vinni a sminkelést. Mindössze egy kis BB krém, púder, pirosító, szemceruza és szepillaspirál a napi rutinom. Ha nagyon megadom a módját, akkor még talán szájfényt, vagy valami diszkrét rúzst felteszek…Ami persze fél órán belül nincs az eredeti helyén.
Elsősorban arra voltam kíváncsi, hogyan változtatható meg az arc karaktere a smink által – tudjátok, hogy hova helyezzük a hangsúlyt akár csontosítás, kiemelés, árnyékolás segítségével. Úgy véltem, hogy Anettnek nem lesz egyszerű dolga velem, lévén elég nagy a szemem (hogy jobban láthassak), illetve a szám se kicsi…(hogy meg többet beszélhessek). Megnyugtatott, ne aggódjak, megoldja….
Tadammmm, dobpergės…
Csajok, fogadjatok szeretettel Anett műhelytitkait:
Hogyan változik az arc karaktere a különböző technikák alkalmazásával? Hova helyezzük a hangsúlyt? Mit mutassunk meg vagy éppen rejtsünk el?
Patri példáján keresztül mutatom be Nektek milyen az, ha egy erős karakterű arcot szeretnénk néhány trükkel optikailag módosítani. Véleményem szerint minden arcformának megvan a saját szépsége, a varázspálca (akarom mondani varázsecset) pedig a rendelkezésünkre áll, csak tudni kell helyesen használni. Arcunk előnyös tulajdonságait kiemelhetjük és hangsúlyozhatjuk, ha ügyesen játszunk a színekkel, technikákkal. Néhány trükkel viszont érdemes elrejteni a számunkra kevésbé előnyös részeket.
Patrinak viszonylag közel ülő szemei vannak, melyeket optikailag távolítani kell egymástól. Ezt úgy tudjuk elérni, ha nyújtott szemsatírt alkalmazunk. Továbbá a nem túl vastag, de kifelé elnyújtott tusvonal javasolt, ami optikailag nyújtja Patri kerek szemeit. Előnyös még számára, ha a mozgó szemhéjat sötétebbre festjük és az alsó kontúrt 1/3-ig húzzuk meg, kívülről befelé haladva. Persze tovább manipulálható a drámai tekintet a vízvonal teljes behúzásával.
Az arc kontúrozásával célunk általában az ideális, azaz ovális arcformához történő közelítés. Patri esetében az állcsúcsra, a hajtő vonalába, az orrnyereg két oldalára és a járomcsontra helyeztem el a sötétebb részeket, amivel picit lágyítani lehetett a vonásokat. Pirosítóból elegendőnek éreztem egy csipetnyit felvinni.
Végül, de nem utolsó sorban jön az én vesszőparipám, a szemöldökformázás kérdése. A szemöldök formája nagy hatással van arcunk kifejezésére. Módosításával elérhető a szem nagyítása vagy kisebbítése. Patrinál míg az egyik oldalon szinte alig kontúroztam a szemöldököt, a másik oldalon megfigyelhető a hangsúlyos kiemelés, mellyel kifejezőbb tekintetet kapott. Nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy a szemöldök formáját a természet adta szőrzet mennyisége és milyensége is befolyásolja. A hétköznapokban sok olyan nővel találkozom, akiknek minimálisan, de pótolni kell a hézagos részeket, hogy szabályos vonalvezetést kapjunk. A szemöldök formázásával is érhetünk el különféle karakterbeli változásokat. A korrigáláshoz, formaváltoztatáshoz és a színezéshez használt anyagok és technikák megválasztása már magában hordozza, merrefelé indulunk el.
Patri szemöldökét porral formáztam. Bevallom, én ezt a módszert kedvelem leginkább, mert aprólékosabb színezésre ad lehetőséget. A szemöldök adja meg a végleges keretet az arcnak a smink elkészültével.
Mindig figyelnünk kell a színek harmóniájára, hiszen egy jól megválasztott árnyalat üdévé teszi tekintetünket. A tökéletes szemsmink általában több szín harmonikus keverésével épül fel. Amennyiben a szemsmink hangsúlyos, vigyázzunk, hogy a száj színe ne legyen dinamikus szín. Patri esetében egyébként sem használnék erős bordó vagy piros rúzst, mert nem áll jól egyéniségéhez és nem szerettem volna tovább dúsítani ajkait. Éppen ezért alkalmaztam a száj színével szinte megegyező árnyalatot.
Végeredményként kétféle hatás született, kétféle alkalomra.