Mindig lenyűgöz, amikor egy brand történetén és gondolatiságán keresztül ismerhetek meg egy új kollekciót, termékcsaládot, vagy egyáltalán: ezzel is közelebb kerülhetek valamihez, ami addig számomra “csak” egy márka volt. Egy távoli, megérinthetetlen miliő, a kiváltságosok világa, ahova csak keveseknek engednek betekintést.
Éppen ezért voltam elragadtatva a legutóbbi meghívástól, ami a Burberry HER parfümjének bemutatójára szólt. Hogy miért? Mert maga a márka jóval túlvan a 150 éves évfordulón, és annak történelmét, méltóságát vagy éppen céljait én már kevésbé ismerem, ellenben azt tudom, hogy melyek a kultikus Burberry darabok és mi az a minta, ami összeforrt a névvel, ami magasba emelte a divatházat és kis stílű remakerek előszeretettel hamisítják. Hát persze, hogy a fekete-fehér-piros kockára gondolok! A trencskó – vagy, ahogy mi ismerjük, a ballonkabát – szintén ennek a márkának a védjegye, de lehet, hogy jobb is, ha ezt a gondolatot azonnal megfordítom és úgy fogalmazok: ha trencskó, akkor Burberry. A ballonkabát minden évben nagy sláger az őszi divatáru polcokon, hiszen mióta az eszemet tudom létezik, éppen csak a forma változik minimálisan. Ezt a ruhaneműt viszont kétség kívül ennek a háznak köszönhetjük, minden más csak “gyenge utánzat”. De tényleg. Az 1856-ban alapított divatház azóta is töretlenül képviseli mindazt a luxust, amit akkoriban megálmodott köré Thomas Burberry, csillaga pedig újból és újból felragyog az égen, akár egy hollywoodi sztárnak köszönhetően, akár egy új vezető tervezőnek, aki legutóbb például tizenkilencre lapot húzott és egy tollvonással átírta – vagyis inkább átrajzolta – az ikonikus kockákat. Ezzel persze sikerült is kiverni a biztosítékot a márka fanatikus rajongóinál, de Riccardo Tisci úgy gondokozott, hogy ideje a fiatalabb korosztályt is megcélozni egy energikus, vad látványvilággal. Persze ettől még senki se dobja sutba kockás táskáját, esernyőjét, sálját, vagy éppen gumicsizmáját, lehet, hogy ettől csak még inkább felértékelődik. Egy biztos, a márka új irányt vett az új vezető tervezővel, így mindjárt érthetővé válik, miért éppen Cara Delevingne lett az új HER parfümcsalád arca.
Cara igazi vadóc, egy multifunkcionális feminista atombomba, aki szépen tör előre akár modell-, akár színésznői karrierjében. Egy igazi angol csaj, a maga természetességével, bár nem állítom, hogy mindenki számára befogadható keményebb éveinek hozadéka – a drogbotrányaitól gyakran füstöl a sajtó -, az biztos, hogy több mint 40 milliós követőtábora feltétel nélkül rajong érte, ami csak egyet jelenthet: Cara tud valamit. Nekem pont a finomság, a nőiesség, a gyengéd lágyság hiányzik belőle, így most egyúttal ki is vívtam magamnak negyven millió haragos szavát, de tökéletesen tisztában vagyok vele, hogy a genderkérdésekkel átitatott világunk éppen ezt a határvonal-elmosódást szereti ifjú és idősebb, fiú és lány, kemény és lágy között. Cara pedig mindez egyszerre. Az Instáján is így posztolt a minap: “A feminizmusnak nem kell szépnek lennie. Lehet androgün vagy punk. Lehet bármi, ami csak akar. Mert a feminizmus egyéniség!”. Totál huszonegyedik századi.
Nos, ez a két világ egyesült most, hiszen a Burberry márka HER parfümjének arca ez a Cara, aki elmos minden határt, átitat minden képzeletet, és megtestesíti egy igazi londoni csaj ezer arcát – akár csak Londont magát. A Burberry HER illatkollekciót London energikus, lendületes hangulatvilága ihlette és az ellentétek harmóniájából születő szépséget tárja fel. A Her Blossom a tavaszi Londonhoz íródott szerelmeslevél, a Burberry Her Intense összetett illat, amely London izzó energiáját zárja illatüvegbe. Egyszerre intenzív, mégis elegáns. Sötétebb tónusú és gyümölcsös. Van tehát miből választani, nekem is megvan a kedvencem, hiszen nem az a lényeg, hogy képes vagyok-e azonosulni Cara személyével – vajon kell-e egyáltalán -, hanem hogy magamban fel tudjam fedezni a finomságot, a lázadót, vagy a szenvedélyest. És igen, megtettem.
Ismerjétek meg ti is a Burberry új családtagját, remélem, hogy sikerült kicsit közelebb hozni Nektek.
Sziasztok,
Anita
BURBERRY HER EDP 50 ML – 27 290.-
A BURBERRY HER ILLATOK MEGTALÁLHATÓAK A CORVIN PLAZA MÜLLER DROGÉRIÁJÁBAN.